SafeCold 3-sektion 2470x2530 mm

Skiljeväggsystemet SafeCold bygger på en patenterad fastspänningsanordning vilket gör den helt oberoende av skenor och andra anordningar i byggnationen. Väggen tillverkas av återvinningsbara material och är helt freonfri. Isolationsmaterialet har ett Thermal Conductivity värde om 0,034 W∙m∙K. Väggen är endast 30 mm tjock, vilket gör att den tar minimal plats vid in- och utlastning. Tredelad vägg är perfekt när dubbla lastplan används. Väggsystemet är flexibelt och tillåter personliga lösningar, t.ex. minikylrum mm. Vikten på SafeCold elementen är ca: 10 kg/m². Tillverkas i 2 eller 3-sektionsbredd. Bredden och höjden kundanpassas helt. För de högre modellerna rekommenderas 3-sektioners för att få lättare vikt per sektion, samt den fördelen att var sektion då kan placeras mellan lastbalkar i ett Double decking ekipage, då skijleväggssystemet ej används.
Läs mer
Artikelnummer:
280110051
EAN:
7393347070946
Tidigare ID:
56T4-3-253
Beskrivning:
Safe Cold 3-delad | BXH 2470x2530 mm | Thermal Cond. 0,034 W/mK | Mellanvägg
File:
Ny SafeCold sidolist.pdf
File:
New SafeCold Seal.pdf
fileUrl:
http://d7rh5s3nxmpy4.cloudfront.net/CMP4910/files/Ny_SafeCold_sidolist.pdf
fileUrl:
http://d7rh5s3nxmpy4.cloudfront.net/CMP4910/files/New_SafeCold_Seal.pdf

    Beskrivning

    Skiljeväggsystemet SafeCold bygger på en patenterad fastspänningsanordning vilket gör den helt oberoende av skenor och andra anordningar i byggnationen. Väggen tillverkas av återvinningsbara material och är helt freonfri. Isolationsmaterialet har ett Thermal Conductivity värde om 0,034 W∙m∙K. Väggen är endast 30 mm tjock, vilket gör att den tar minimal plats vid in- och utlastning. Tredelad vägg är perfekt när dubbla lastplan används. Väggsystemet är flexibelt och tillåter personliga lösningar, t.ex. minikylrum mm. Vikten på SafeCold elementen är ca: 10 kg/m². Tillverkas i 2 eller 3-sektionsbredd. Bredden och höjden kundanpassas helt. För de högre modellerna rekommenderas 3-sektioners för att få lättare vikt per sektion, samt den fördelen att var sektion då kan placeras mellan lastbalkar i ett Double decking ekipage, då skijleväggssystemet ej används.